Over Ons

Over Auto Mertens

Auto Mertens is een universeel garagebedrijf met vestigingen in Bakel en Gemert. De autogarage werkt voor zowel de particuliere als de zakelijke markt. In het unieke serviceconcept staat het leveren van landelijke Topservice centraal. Marchel Mertens en Jeroen Geurts vertellen u graag meer over het ontstaan.

Auto Mertens: Ons verhaal

Auto Mertens zag het levenslicht in de privégarage van Marchel’s vader Theo Mertens. Hij was destijds zelf actief bij Volkswagen in Eindhoven. Thuis had hij een compleet ingerichte werkplaats. Jeroen was toen al betrokken, in eerste instantie als stagiair. In diezelfde periode werd ook een nieuw pand gezet op het industrieterrein in Bakel. De plek waar het bedrijf nu nog steeds gevestigd is. Marchel en Jeroen bleken een goede match te zijn als het gaat om normen, waarden, strategie en organiseren. In het nieuwe pand kreeg Jeroen dan ook al vrij snel een organiserende rol. Samen dachten ze in oplossingen en in wat klanten nodig hadden naast de reparaties zelf. Zoals goede adviezen en een heldere uitleg. Dat was een aanpak die werkte en tot op de dag vandaag goed aanslaat. Het leidde tot een snelle groei, meer mogelijkheden tot investeren, meer mensen en betere procedures. En daarmee staat er een slim serviceconcept.

Zorgen dat auto’s zo min mogelijk stil staan

Mertens: “In het bedrijfsleven is uiteraard ook een sterke behoefte aan goede communicatie en snelle, doordachte oplossingen. We richten ons personenauto’s en specialiseren ons steeds meer op bussen en bakwagens voor specifieke toepassingen. Denk aan de zorgbedrijven en bouw-gerelateerde bedrijven. Zo hebben we standaard carrosseriedelen in de juiste kleur op voorraad, zodat blikschade heel snel kan worden opgelost”.
Geurts: “Dat is natuurlijk prettig voor onze klanten. Maar ook onze eigen mensen vinden het een mooie uitdaging om de volgende ochtend om 8 uur de bus al weer blinkend en schadevrij op de stoep te hebben staan. Er liggen zelfs zijpanelen van bakwagens klaar, compleet met de belettering van de klant er al op, zodat de auto’s zo min mogelijk stil hoeven staan”.

Auto’s optimaal laten renderen

Mertens: “We hebben ook andere oplossingen, mocht het niet snel genoeg gaan. Er staan huurbussen klaar die al zijn ingericht conform de wensen en werkwijze van de grootste klanten in de zorg en in de bouw. Wanneer een auto stilvalt, waar dan ook in Nederland, nemen we een vergelijkbare bus mee op onze auto-ambulance. We wisselen de lading ter plekke zodat de klant direct weer verder kan. We proberen te bedenken wat voor onze klant het meest kosten-efficiënt is. Zo leggen we ook kleinere onderdelen, die de klant zelf eenvoudig kan wisselen, bij de klant in de werkplaats op voorraad. We doen wat de klant helpt de auto’s optimaal te laten renderen”.

Landelijke, trouwe klantenkring

Mertens: “Auto Mertens heeft een landelijke klantenkring opgebouwd. Van Rotterdam tot aan Heerlen en Leeuwarden. Klanten betrekken ons vaak bij de aanschaf van nieuwe voertuigen en zelfs bij de keuze van de leasemaatschappij, om ervoor te zorgen dat het serviceconcept optimaal in stand gehouden wordt. Dat is natuurlijk een groot compliment”.

Geurts: “De huurvloot is uitgebreid tot 65 eenheden en we openden een tweede vestiging in Gemert. Hiermee geven we de verkoop een extra impuls”.

VOLG ONZE SOCIALS OM NIETS VAN AUTO MERTENS TE MISSEN!

Op de hoogte blijven van Auto Mertens?

CONTACT

Direct contact