Schades aan je wagenpark, hoe zorg je voor een volledige administratie?

Schades aan je wagenpark, hoe zorg je voor een volledige administratie?

Wanneer je fleetmanager bent van een groot wagenpark kan het best een uitdaging zijn om bij te houden wat er allemaal met de voertuigen gebeurt. De voertuigen rijden op verschillende plekken in het land en op plekken waar veel verkeer op de weg is. Een ongeluk zit dan in een klein hoekje.  Hoe zorg je ervoor dat alle schades bij de leasemaatschappij of verzekeraar worden gemeld? Hoe zorg je ervoor dat jij als wagenparkbeheerder altijd op de hoogte bent wanneer er een nieuwe schade is? We hebben een aantal tips voor je op een rijtje gezet.

Leg in ieder voertuig een schadeformulier

Zeker weten dat alle benodigde informatie wordt ingevuld door de bestuurder en de tegenpartij? Zorg ervoor dat alle voertuigen zijn voorzien van een Europees schadeformulier. Als de bestuurder alle verplichte velden op het formulier invult weet je zeker dat alle benodigde informatie bij de hand is. Vervolgens is het voor de bestuurder handig als er een centraal punt is waar de schadeformulieren heen kunnen. Dit kan bijvoorbeeld afdeling wagenparkbeheer zijn, dit kan ook de leasemaatschappij of verzekeraar zijn. Ons advies? Maak gebruik van een online omgeving waarin je alle meldingen kunt inzien.

Creëer bestuurderskaarten of voorzie ieder voertuig van een QR-code

Een bestuurder heeft schade gereden en kan niet verder rijden, wat nu? Hoe fijn is het als je als bestuurder alleen maar op de aangeleverde bestuurderskaart hoeft te kijken om te zien welke partij je verder gaat helpen? Dat zorgt niet alleen voor rust in een situatie die al spannend genoeg is, maar het zorgt er ook voor dat medewerkers weer sneller productief kunnen zijn. Een alternatief? Plak in ieder voertuig een QR-code die verwijst naar een online omgeving waar alle informatie te vinden is. Het voordeel hiervan is dat je de informatie tussentijds nog kunt aanpassen. Wel zo handig!

Maak gebruik van een online schadeportaal

Zeker weten dat schademeldingen compleet zijn en altijd een actueel inzicht in de schades van je wagenpark? Maak gebruik van een online schadeportaal. Auto Mertens heeft zelf ook zo’n portaal. Hierin kun je gemakkelijk schademeldingen verzenden. In een aantal korte stappen verstuur je een schademelding naar de leasemaatschappij, naar Auto Mertens voor schadeherstel en naar je eigen dashboard voor je statistieken. De voordelen?

  • Sneller een schade melden en gemakkelijk foto’s toevoegen vanaf je smartphone
  • Schades zonder tegenpartij zijn in 1 minuut te melden
  • Inzicht in de actuele schademeldingen en live updates tijdens schadeherstel
  • Statistieken van het aantal schades, schades per medewerker en nog veel meer!

Meer weten over het schadeportaal?

Laat je gegevens hieronder achter en onze adviseurs nemen contact met je op.

    Geef je volledige naam in

    Graag uw bedrijfsnaam

    Vul een telefoonnummer in waar we u op kunnen bereiken

    Voer een kort bericht in



    VOLG ONZE SOCIALS OM NIETS VAN AUTO MERTENS TE MISSEN!

    Op de hoogte blijven van Auto Mertens?

    CONTACT

    Direct contact