Auto Mertens in de spotlight bij BV Magazine Gemert-Bakel!

Auto Mertens in de spotlight bij BV Magazine Gemert-Bakel!

‘Wij zorgen dat werknemers hun planning kunnen halen’

Hoe houden we mensen ten alle tijden mobiel? Die vraag staat bij Auto Mertens centraal. Na vestigingen in Bakel en Gemert is nu een derde locatie geopend, ook in Bakel, volledig ingericht op service, onderhoud en razendsnel herstel van alle types bestelauto’s, bakwagens en kleine bedrijfsvoertuigen.

“Het is heel simpel; mensen willen hun planning halen. Het kost geld als je doelloos langs de kant van de weg staat.” In drie heldere zinnen schetst eigenaar Marchel Mertens één van de belangrijkste drijfveren bij Auto Mertens; mensen op weg houden. “We zijn geen traditioneel autobedrijf”, voegt hij voor de zekerheid toe. “We zijn een totaalleverancier van mobiliteit. Wij zorgen er voor dat mensen mobiel zijn. Zeker voor bedrijven is dat enorm belangrijk. Je wilt niet dat je werknemers stilvallen.”

Die gedachte is bij Auto Mertens vertaald naar een breed palet aan diensten. “Daar gaan we heel ver in”, vervolgt Ries Nooijen, die binnen Auto Mertens onder meer verantwoordelijk is voor het contact met zakelijke klanten. Hij noemt als voorbeeld ‘Service op locatie’: “We komen dan met een team monteurs op locatie bij de klant, om op een geschikt moment regulier onderhoud en kleine reparaties te doen.” Dat gaat verder dan alleen het vervangen van het oliefilter of een versleten band, voegt Mertens direct toe: “We nemen ook carrosseriedelen in de juiste kleur mee, voor als er bijvoorbeeld een beschadigde bumper of motorkap vervangen moet worden”. Het voordeel is duidelijk; na zo’n bezoek van Auto Mertens, vaak op een zaterdag of feestdag, staat het hele wagenpark er weer fris en bedrijfszeker bij.

Ook de mobiele pechservice is een voorbeeld van de focus die Auto Mertens legt op het behoud van zakelijke mobiliteit. “We hebben drie wagens rondrijden”, vertelt Nooijen. “Daarmee leveren we directe service bij pech onderweg. Door het hele land.” De gedachte is dat werknemers of zakelijke klanten zo min mogelijk tijd verliezen. Nooijen: “We hebben alle onderdelen bij ons om de oorzaak direct te verhelpen. En als dat niet lukt zorgen we meteen voor passend vervangend vervoer. Een wagen met een imperiaal, bijvoorbeeld, zodat de ladder meekan. Of een ingerichte bestelwagen waar al het gereedschap in past.”

Voor dat passende vervangende vervoer kan Auto Mertens putten uit de ruime vloot bedrijfswagens die het bedrijf achter de hand heeft. “Ook zo’n service die is gericht op mobiliteit”, zegt Mertens. “We kunnen voor korte periodes, zoals via shortlease, een tijdelijk bedrijfsvoertuig leveren. Maar dan wel volledig ingericht of uitgevoerd naar de wens van de klant. We zorgen zelfs voor belettering of een bedrijfslogo. Daarmee kunnen, als voorbeeld, ook tijdelijke werknemers optimaal vooruit.”

Die zakelijke vloot van Auto Mertens bestaat uit bakwagens, bestelbussen en personenwagens, eventueel met volledig betimmerde inrichting, elektrische laadlift, trekhaak of imperiaal. Nooijen: “Zodat mensen in niets worden belemmerd en ze hun werk zo goed mogelijk kunnen doen.”

Om de zakelijke klanten nog beter van dienst te zijn heeft Auto Mertens een nieuwe, derde locatie betrokken. Behalve aan de Bolle Akker in Bakel en de Vliet in Gemert wapperen de bedrijfsvlaggen aan De Beekakker 5 in Bakel. “We hebben hier alle ruimte”, vertelt Mertens, wijzend op de werkplaats. “We hebben werkplekken voor elf bedrijfswagens, waarvan zeven met een brug. We kunnen hier reparaties doen, reguliere servicebeurten geven en onderhoud plegen, maar ook bijvoorbeeld lichte vormen van schade herstellen.”

Ook daarin is bedrijfsfilosofie van Auto Mertens leidend, zegt Marchel Mertens: “In onze werkplaats geldt: ‘Vandaag bellen, morgen repareren.’ We willen dat onze klanten zo kort mogelijk stilstaan. Dat staat bij ons voorop. In alles.”

Cover BV Magazine



VOLG ONZE SOCIALS OM NIETS VAN AUTO MERTENS TE MISSEN!

Op de hoogte blijven van Auto Mertens?

CONTACT

Direct contact